ÓRATÍPUSOK

Dinamikus jóga

A dinamikus jóga vitalizál, energiával tölt fel, intenzitása miatt pedig kellemesen elfáraszt. A klasszikus jógaászanákból (pózokból)  ̶  melyek egyszerre erősítik és nyújtják az izomzatot  ̶  gyakorlatsorokat alakítunk ki és dinamikát viszünk bele.

Ezeken az órákon nincs szó gyors mozdulatokról, a gyakorlatok kivitelezése a légzés természetes ütemére történik. Légzésed sejtszinten képes harmonizálni szervezeted működését, ezen kívül a mentális folyamatokra is közvetlen hatással van.

Az óra intenzív, mégis meditatív hangulatát zenei kíséret támogatja.

Gerincjóga

A gerincjóga olyan modern mozgásterápia, amelynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása, biztonságos, anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. 

A gerincjóga harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, precíz, anatómiai szempontból átgondolt gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet, de hatással van az emberi élet egészére.

A jógaászanák (pózok) anatómiai és energetikai szempontból is ’tökéletes’ testtartások. Helyes gyakorlásuk kiegyensúlyozza az izomrendszert és az elmét, támogatja a szervezet saját gyógyító folyamatait, harmonizálva a hormonális háztartást, a keringést és az energetikai folyamatokat is.

Az órát kifejezetten javaslom ülő- vagy álló munkát végzőknek, valamint jó választás az esetleges gerincbántalmak megelőzésére is.

A gerincjóga élettani hatásai:

  • Javítja a tartást
  • Erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
  • Növeli az ízületi hatékonyságot
  • Javítja a keringést, az emésztést, illetve az általános közérzetet

Kismama jóga

A Kismamajóga a Hatha jóga gyakorlatait alkalmazva segít a kismamák és gyermekük egészségének fenntartásában, hozzásegít a várandóság tudatosabb megélésében, valamint segít a női testben nap mint nap bekövetkező változások tudatosításában is. A Kismamajóga a várandóság tudatosabb megélésében túl felkészít a szülésre, valamint segíti a babával való harmónikus kapcsolat megteremtését is. A gyakorlást nyitókörrel, beszélgetéssel és ráhangolódással kezdjük, majd biztonságosan kivitelezhető ászanákkal mozgatjuk át a testet. A csípő erei biztosítják a méh vérellátását, ezért sok medenceközpontú és csípőmobilizáló gyakorlatot végzünk az óra során. Kellemes elfáradást követően pedig gátizom tornával és relaxációval zárjuk a sorainkat. A Kismama jóga gyakorlást az 1. trimeszter végétől (a várandóság 13. hetétől) ajánljuk. 

Hatha jóga

Az egyik legismertebb jógairányzat, mely elnevezése a “ha” és “tha” szavakból épül össze és ezoterikus jelentéssel bír: a “ha” szó Napot jelent, a “tha” pedig Holdat. A hatha jóga kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (aktív és passzív, soláris és lunáris, prána és apána) energiákat a szervezetben.
Többnyire mérsékelt ütemben, lépésről lépésre sajátítják el a tanítványok a testtartások (ászanák) technikáját. Az órák felépítése oktatótól függően eltérő, de sok esetben tartalmazzák különböző légzéstechnikák (pránájama) elsajátítását, relaxációt, meditációt, esetleg mantrázást (közös rövid éneklés). Az órák jellege statikus, az ászanákat hosszabb ideig tartják ki a gyakorlók. A hatha jóga gyakorlás ideális teljesen kezdők számára, de az ászanák a magasabb gyakorlottsági szinten álló tanítványok által is könnyen adaptálhatóak.

Sup jóga

A sup jóga az egyik legújabb és legtrendibb hibrid sport, ami az utóbbi években született. Egy ősi tudományra épülő, hazánkban nagy népszerűségnek örvendő mozgásformát, a jógát, mely önmagában is számos pozitív hatással bír, kiemeltek a megszokott környezetéből, és áthelyezték a természetbe. Méghozzá nem is akárhova: a víz tetejére. Ez adja a sup jóga különlegességét, és kihívását, hiszen a gyakorlatokat egy SUP deszkán kell végezni, dacolva a billegéssel, hullámokkal és egyéb nehezítő körülményekkel.

Az állandó egyensúlyozás teljes mértékben lenyugtatja az elmét és kiüríti a fejünkből a gondolatokat, így kiválóan alkalmas a stressz levezetésére is.

A SUP jóga órák általában a kezdők által is könnyen elvégezhető gyakorlatok kapnak szerepet, mert a vízen egyensúlyozva ezek az ászanák is nagy koncentrációt igénylenek, így viszont a kezdőknek is meglesz az a sikerélményük amelyet a jóga, a SUP és a természet és vízközelsége együttesen biztosít.

A haladóbb jógázóknak is ajánlott a SUP jóga kipróbálása, mert a víz enyhe hullámzása, a folyamatos mikromozgások a már ismert gyakorlatok esetében is új, teljesen más élényt nyújthatnak, mint a jógateremben a szőnyegen végezve.

Amire szükséged lesz: Sup deszka (melyet a helyszínen bérelni is tudsz) valamint fürdőruha vagy kényelmes sportruházat, ami nem baj ha vízes lesz 

Helyszín: SUPZone Bamboo Sziget ( 8600, Siófok, Csúszda utca 1)

Pilates

A Pilates módszere lényegét a speciálisan felépített gyakorlatsorozatok adják, melyek az egész izomzat egyenletes és harmonikus erősítését, illetve a tudatos mozgáskultúra, a helyes testtudat kialakítását célozzák, a hangsúly a hosszú, formás, feszes izmok építésén van. A gyakorlatok tónust adnak a test izmainak és a funkcionális izmok edzésével segít a gyakorlójának a mindennapi élet kihívásainak megfelelni. 

Erős, feszes, karcsú izmokat épít, gyönyörű testtartást ad. Megfelelő táplálkozással kombinálva nagyon hatásos súlycsökkentő mozgásformaként szolgál.

Kíméli a gerincet, nemtõl, kortól függetlenül mindenki számára hasznos segítséget jelent.

A speciális légzéstechnika, valamint az egész törzsizomzatot átmozgató mozdulatok stabilizálják a gerincet és a test minden ízületét.

Minden korosztály és mindkét nem számára ajánlott.

Gymstick

A Gymstick egy kiváló funkcionális sporteszköz, amely egy súlyzórúd, aminek a két végéhez  gumikötél illeszkedik, amellyel kombinálhatóak a kardió, állóképességi és izomerő edzések. Ezen kötelek biztosítják a különböző mértékű ellenállást. Kiválóan alkalmas az egész test átmozgatására és erősítésére, és sokoldalú képességfejlesztést tesz lehetővé. A Gymstick® kiválóan alkalmas az erőnlét, az állóképesség fejlesztésére, az izomtónus fokozására, az ízület és a gerinc stabilizálására, fejleszti az egyensúly-, a koordináció- és a mozgáskészséget. A testünk, a gerinc és az ízületek stabilizálásában közreműködő izomcsoportokat is eredményesen erősíti a Gymstick®  sporteszközzel végzett gyakorlatok, ami csökkenti a derék és hátfájdalmat.

Az óra bemelegítéssel és előnyújtással kezdődik. Ezután triókban edzünk, ahol az egymásra épülő gyakorlatok fokozatosan erősödnek. Egy adott izomcsoportra 3X30 másodperces terhelési szakaszokkal dolgozunk, melyeket 10 másodperces pihenőszakaszok könnyítenek.

Azt órát páros gyakorlatok is izgalmassá teszik és az egész edzésnek különleges hangulatot ad a speciális, kifejezetten Gymstick  edzésekhez készített zeneválogatás. Az edzés alapos nyújtással végződik.

BodyART

A BodyART mozgásanyagát tekintve a jógából veszi fő elemeit, amelyhez a gyógytornából, a japán Do In-ból ismert elemeket rendel és speciális légzéstechnikát kapcsol, ezzel biztosítva a teljes összhangot az edzés és a relaxáció együttes hatása között. A statikus és dinamikus erőelemek mellett bőven tartalmaz nyújtó és lazító hatású gyakorlatokat is, amelyek pozitívan hatnak testünk rövidülésre és gyengülésre hajlamos izmai számára. Minden gyakorlat kontrollált és tudatos kivitelezést igényel, amelyet speciális légzés alkalmazása segít. A BodyART edzéssel fejlődik a hajlékonyág, az erő, az állóképesség, a kitartás, az egyensúlyérzék, a stabilitás, a türelem, a tudatosság, illetve olyan készségek és képességek, amelyek a harmonikus mozgás, a tudatos lét elkerülhetetlen alapjai.

Ugrás az oldal tetejére